სახელმწიფო აუდიტის სამსახურმა ჩაატარა თიანეთის მუნიციპალიტეტის 2020-2021 წლების საქმიანობის შესაბამისობის აუდიტი.
აუდიტის შედეგად გამოვლინდა შემდეგი მიგნებები:
ფინანსური რესურსების მართვა
ფინანსური რესურსების მართვაში არსებული ნაკლოვანებები - მუნიციპალიტეტში არსებობს როგორც ფინანსური რესურსების, ასევე დაგეგმილი ინფრასტრუქტურული პროექტების მართვის ხარვეზები. მუნიციპალიტეტმა ვერ უზრუნველყო არაფინანსური აქტივების ზრდის პარამეტრების სათანადოდ დაგეგმვა, რის გამოც შესაბამისი საბიუჯეტო მუხლის შესრულებას 2020-2021 წლებში, შესაბამისად, 29% და 52% დააკლდა. ამასთანავე, მუნიციპალიტეტმა დააგროვა არსებითი მოცულობის თავისუფალი ნაშთი.
ინფრასტრუქტურული პროექტები
უხარისხოდ შესრულებული ინფრასტრუქტურული პროექტები - მუნიციპალიტეტის მიერ დანერგილი კონტროლის მექანიზმი ზოგ შემთხვევაში ვერ უზრუნველყოფს ხარისხიანი ინფრასტრუქტურული პროექტების მიღება- ჩაბარებას. არსებული მართვის სისუსტეების გამო, ზოგიერთი ინფრასტრუქტურული პროექტი დაზიანებულია და საბიუჯეტო სახსრები არაეფექტიანად იხარჯება.
დაუსრულებელი სამუშაოები - მუნიციპალიტეტმა ვერ უზრუნველყო მნიშვნელოვანი ინფრასტრუქტურული პროექტების დასრულება. ხელშეკრულების ფარგლებში შეუსრულებელია 2,643.9 ათასი ლარის სამუშაო, ხოლო ავანსის სახით გაცემული თანხიდან − არ არის დაბრუნებული 115.2 ათასი ლარი. გარდა ამისა, მუნიციპალიტეტმა ვერ მიიღო კუთვნილი 434.0 ათასი ლარი − საჯარიმო და საგარანტიო თანხების სახით. მუნიციპალიტეტს პრობლემების მოსაგვარებლად საკმარისი და შესაფერისი ღონისძიებები არ გაუტარებია.
„სოფლის მხარდაჭერის პროგრამა”
აუთვისებელი თანხები - მთავრობის დადგენილებებით „სოფლის მხარდაჭერის პროგრამით“ გამოყოფილი თანხები მუნიციპალიტეტმა სრულად ვერ გამოიყენა. მნიშვნელოვანი ფინანსური რესურსი, რომლის ათვისება მიზანშეწონილია გამოყოფის წელს, ხანგრძლივი პერიოდის განმავლობაში ირიცხებოდა მუნიციპალიტეტის ანგარიშზე, რის გამოც ვერ დაკმაყოფილდა გარკვეული სოფლების მოსახლეობის მოთხოვნები და საჭიროებები.
ხარჯთაღრიცხვის შეუსაბამოდ შესრულებული სამუშაოები - შიდა გზების მოხრეშვითი სამუშაოების შესყიდვისას, მუნიციპალიტეტის პასუხისმგებელმა პირებმა ჩაიბარეს ნაკლები მოცულობით და გაზრდილი ერთეულის ღირებულებით შესრულებული სამუშაოები. ზედმეტად ანაზღაურებულმა თანხამ 16.7 ათასი ლარი შეადგინა.
მიმწოდებლის არასათანადოდ შერჩევა - გამარტივებული შესყიდვის საშუალებით სამუშაოების შესყიდვისას, მუნიციპალიტეტმა სათანადოდ არ შეისწავლა მიმწოდებლის შესაძლებლობა და უნარი დაგეგმილი პროექტების განსახორციელებლად. შედეგად, გარე განათების ოთხი ობიექტიდან ორი შეუსრულებელია, ხოლო დანარჩენი ორი შესრულდა სახელშეკრულებო ვადების დარღვევით.
სტიქიით დაზიანებული ობიექტების რეაბილიტაცია
სტიქიის შედეგად დაზიანებული ობიექტები - 2019-2021 წლებში სტიქიური მოვლენების შედეგად მუნიციპალიტეტის ინფრასტრუქტურული პროექტები მნიშვნელოვნად დაზიანდა. დაზიანებული ობიექტების სარეაბილიტაციოდ მთავრობის მიერ თანხების დროულად გამოყოფის მიუხედავად, მერიამ ვერ შეძლო პრობლემების მოგვარება, რაც სამუშაოების არასათანადო დაგეგმვა/განხორციელებაზე მიუთითებს.
ხელშეკრულებების ადმინისტრირება
დაურიცხავი საჯარიმო სანქციები - მუნიციპალიტეტი სათანადოდ არ იცავდა ხელშეკრულებით განსაზღვრულ პირობებს და არ ატარებდა საკმარის ღონისძიებებს სამუშაოების დროულად დასასრულებლად. მიწოდების ვადები გაზრდილია დაუსაბუთებლად, სათანადო არგუმენტაციის წარმოდგენის გარეშე. აღნიშნული წარმოშობს რისკს, რომ მუნიციპალიტეტს კონკრეტული მიმწოდებლების მიმართ გააჩნდა სუბიექტური მიდგომა.
მოსახლეობის წყალმომარაგება
წყალმომარაგების პრობლემები - მუნიციპალიტეტის მიერ განხორციელებული ღონისძიებები მოსახლეობის წყალმომარაგების კუთხით არასაკმარისია. მოსახლეობის ნაწილს სასმელი წყალი არ მიეწოდება ან მიეწოდება გრაფიკით; მიწოდებული წყლის ხარისხი ფაქტობრივად არ მოწმდება. პრობლემა სისტემური ხასიათისაა, თუმცა მერიას მისი მოგვარების მიზნით სათანადო ღონისძიებები არ გაუტარებია.
დასუფთავების მოსაკრებელი
დასუფთავების მიუღებელი მოსაკრებელი - მუნიციპალიტეტს არ გააჩნია დასუფთავების მოსაკრებლის გადამხდელთა ბაზა და ვერ უზრუნველყოფს მოსაკრებლის სათანადო ადმინისტრირებას. შედეგად, მუნიციპალიტეტმა სრულად ვერ მიიღო დასუფთავების მოსაკრებელი, რაც უარყოფითად აისახა ადგილობრივი ბიუჯეტის შემოსავლებზე.