Header

Header Top

Standard Version

სტანდარტული ვერსია

Language Switcher

Quick Menu

Site Settings - Easy Read and Text Size

Content

Page Content

  • ტექსტის ზომა:
  • A
  • A
  • A

აუდიტი

საქართველოს ოკუპირებული ტერიტორიებიდან იძულებით გადაადგილებულ პირთა, განსახლებისა და ლტოლვილთა სამინისტრო

გამოქვეყნების თარიღი: 14:08:2017

დეპარტამენტი: სოციალური სფეროს აუდიტის დეპარტამენტი

ტიპი: ფინანსური აუდიტი

ფინანსური აუდიტის ანგარიში

მიმაგრებული ფაილები

საქართველოს საგარეო საქმეთა სამინისტროს აპარატი

გამოქვეყნების თარიღი: 31:07:2017

დეპარტამენტი: საერთო დანიშნულების სახელმწიფო მომსახურების სფეროს აუდიტის დეპარტამენტი

ტიპი: ფინანსური აუდიტი

2016 წლის ფინანსური აუდიტის ანგარიში

მიმაგრებული ფაილები

საქართველოს სპორტისა და ახალგაზრდობის საქმეთა სამინისტროს ფინანსური აუდიტის ანგარიში

გამოქვეყნების თარიღი: 21:07:2017

დეპარტამენტი: საერთო დანიშნულების სახელმწიფო მომსახურების სფეროს აუდიტის დეპარტამენტი

ტიპი: ფინანსური აუდიტი

სახელმწიფო აუდიტის სამსახურმა ჩაატარა საქართველოს სპორტისა და ახალგაზრდობის საქმეთა სამინისტროს 2016 წლის ფინანსური აუდიტი. აუდიტის შედეგად გამოვლინდა:

  • სამინისტროს კონსოლიდირებული ფინანსური ანგარიშგების განმარტებით შენიშვნებში არ იყო ასახული სამინისტროს მიერ კონტროლირებული შპს „სპორტმშენსერვისის“ კრებსითი ფინანსური ინფორმაცია, აქტივების, ვალდებულებების, ნამეტისა და დეფიციტის ჯამური თანხების ჩათვლით. შედეგად, ფინანსური ანგარიშგების მომხმარებლები არ იყვნენ უზრუნველყოფილი მნიშვნელოვანი ინფორმაციით;
  • 2016 წლის 31 დეკემბრის მდგომარეობით, საჯარო რეესტრის ამონაწერების მიხედვით, სამინისტროს სარგებლობაშია სხვადასხვა მიწის ნაკვეთი, მაგრამ ბუღალტრულად ისინი აღრიცხული იყო ნულოვანი ღირებულებით. აღნიშნული შეუსაბამობების ფინანსურ ანგარიშგებაზე შესაძლო გავლენის ეფექტის დადგენის შესაძლებლობის არქონის გამო, აუდიტის ჯგუფმა ვერ მიიღო რწმუნება კონსოლიდირებულ ფინანსურ ანგარიშგებაში აღრიცხული გრძელვადიანი არაფინანსური აქტივების სისრულესა და შეფასებაზე;
  • ა(ა)იპ „ფეხბურთის განვითარების ფონდის“ მიერ სახელფასო ფონდის განსაზღვრისას არ არის გათვალისწინებული საქართველოს საბიუჯეტო კოდექსის მე-7 მუხლის მე-5 პუნქტის მოთხოვნები, რის შედეგადაც ადგილი აქვს საქართველოს 2016 წლის სახელმწიფო ბიუჯეტის შესახებ კანონის 22-ე მუხლით განსაზღვრული შეზღუდვების უგულებელყოფას, კერძოდ: ფონდის შტატით გათვალისწინებულ თანამდებობზე ფაქტობრივად დასაქმებული თანამშრომლების საშუალო თანამდებობრივი სარგო აღემატება კანონმდებლობით დადგენილ 1,500 ლარს, ხოლო ფონდის დირექტორის თანამდებობრივი სარგო აღემატება საქართველოს მინისტრის პირველი მოადგილის თანამდებობრივ სარგოს - 2,950 ლარს;
  • სსიპ „საქართველოს ბავშვთა და ახალგაზრდობის განვითარების ფონდის’’ მიერ ქვეყნის ფარგლებს გარეთ მივლინებების ფარგლებში, ოფიციალური მიწვევების თანახმად, ღონისძიების ორგანიზატორი მხარე უზრუნველყოფდა როგორც კვების, ასევე სასტუმროს ხარჯების დაფარვას, თუმცა მივლინებულ თანამშრომელზე თანხები გაცემული იყო სასტუმროს დაქირავების მიზნით, ხოლო სადღეღამისო ხარჯები ანაზღაურდა სრულად, ნაცვლად კანონმდებლობით გათვალისწინებული 30%-ისა. აუდიტის მიმდინარეობისას ანგარიშვალდებული პირის მიერ დაბრუნებული იქნა 2016 წელს ზედმეტად ანაზღაურებული თანხა 4,023 ლარის ოდენობით.

მიმაგრებული ფაილები

აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის სოფლის მეურნეობის სამინისტრო

გამოქვეყნების თარიღი: 19:07:2017

დეპარტამენტი: აუდიტის დეპარტამენტი აჭარის ავტონომიურ რესპუბლიკაში

ტიპი: ფინანსური აუდიტი

აუდიტის დეპარტამენტმა აჭარის ავტონომიურ რესპუბლიკაში განახორციელა აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის სოფლის მეურნეობის სამინისტროს 2016 წლის ფინანსური აუდიტი. აუდიტის შედეგად გამოვლინდა შემდეგი გარემოებები:

  • ა(ა)იპ „აგროსერვის ცენტრისა“ და სსიპ -ლაბორატორიული კვლევითი ცენტრის 2015 და 2016 წლების საბალანსო ანგარიშების ნაშთები ურთიერთშეუსაბამოა. კერძოდ, 2015 წლის საბალანსო მონაცემებში, საანგარიშო პერიოდის ბოლოს რიცხული ნაშთები არ შეესაბამება 2016 წლის ბალანსში, წლის დასაწყისისათვის დაფიქსირებულ ნაშთებს, რაც თანხობრივად 44,9 ათას ლარს შეადგენს;
  • პროექტის - „მდგრადი სოფლის მეურნეობა აჭარაში“ ფარგლებში, ა(ა)იპ „აგროსერვის ცენტრის“ მიერ მიღებული 122,8 ათასი ლარი, „ორგანიზაციის ანგარიში წმინდა ღირებულების შესახებ“ ბალანსის დანართ ფორმა N3-ში ასახვის ნაცვლად, ასახულია „ეკონომიკური საქმიანობით მიღებული სახსრების მოძრაობის შესახებ“ ბალანსის დანართ ფორმა N4-ში;
  • აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის სოფლის მეურნეობის სამინისტროს 2016 წლის ქვეპროგრამის - „მრავალწლიანი ხეხილოვანი კულტურების ბაღების გაშენება ფერმერულ მეურნეობაში“ ფარგლებში, სახელმწიფო შესყიდვების არასათანადოდ და არათანმიმდევრულად განხორციელების შედეგად, 2016 წელს ვერ მოხერხდა პროგრამის სრულყოფილად განხორციელება და შესაბამისად ვერ იქნა უზრუნველყოფილი დაგეგმილი შედეგების მიღება;
  • ა(ა)იპ „აგროსერვის ცენტრის“ 2016 წლის მოგების გადასახადის დეკლარაციაში, ერთობლივი შემოსავლის სახით ფიქსირდება 94,5 ათასი ლარი, რაც 10,4 ათასი ლარით ნაკლებია საბუღალტრო აღრიცხვის მონაცემებზე;
  • სსიპ - ლაბორატორიული კვლევითი ცენტრის მიერ, დღგ-ს გარეშე გამარტივებული ელექტრონული ტენდერის გამოცხადებისას, 9 შემთხვევაში ვერ იქნა წარმოდგენილი დოკუმენტები, ხელშეკრულების გაფორმების მომენტისათვის გამარჯვებული პრეტენდენტების დღგ-ის გადამხდელად რეგისტრაციასთან დაკავშირებით;
  • ა(ა)იპ „აგროსერვის ცენტრის“ ბალანსზე რიცხული 4005,2 ლარის ძირითადი აქტივებიდან, ქონების გადასახადით დაბეგრილია 1144,5 ათასი ლარის საბალანსო ღირებულების ძირითადი აქტივები და შესაბამისად 2860,7 ათასი ლარის საბალანსო ღირებულების ძირითადი აქტივები, ქონების გადასახადით დასაბეგრი ბაზის განსაზღვრის მიზნით, არ არის შეფასებული მათი ეკონომიკურ საქმიანობაში გამოყენების გათვალისწინებით.

აუდიტის შედეგად გამოვლენილ ნაკლოვანებებთან დაკავშირებით, აუდიტის დეპარტამენტის მიერ გაცემული იქნა შესაბამისი რეკომენდაციები.

საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს 2016 წლის ფინანსური აუდიტის ანგარიში

გამოქვეყნების თარიღი: 17:07:2017

დეპარტამენტი: საერთო დანიშნულების სახელმწიფო მომსახურების სფეროს აუდიტის დეპარტამენტი

ტიპი: ფინანსური აუდიტი

სახელმწიფო აუდიტის სამსახურმა ჩაატარა საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს 2016 წლის ფინანსური აუდიტი და გამოვლინდა შემდეგი:

  1. 2016 წელს აპარატის 40 თანამშრომელზე გამონაკლისის სახით გაცემულია პრემია ზღვრული ოდენობის ზევით, თუმცა სტრუქტურული ქვედანაყოფის ხელმძღვანელი პირის შუამდგომლობაში არ იყო მითითებული, თუ რის გამო ჩაითვალა მიზანშეწონილად გაცემულიყო პრემია დადგენილი ნორმის ზევით. 19 თანამშრომელზე წლის განმავლობაში გაცემული პრემიების ჯამური სიდიდე გადაჭარბებულია თანამდებობრივი სარგოს შვიდმაგ ოდენობაზე, ხოლო ერთჯერადად გაცემული პრემია თანამდებობრივ სარგოს აღემატება 107 შემთხვევაში
  2.  წლის განმავლობაში დანამატების სახით გაწეულმა ფაქტობრივმა ხარჯმა შეადგინა 2,306.1 ათასი ლარი, აქედან „შრომის ანაზღაურების“ მუხლში წარმოქმნილი ეკონომიის ხარჯზე გაიცა მხოლოდ 176.1 ათასი ლარი. უნდა აღინიშნოს, რომ არც ბრძანებით და არც სხვა რაიმე დოკუმენტით, პერსონალზე დაკისრებული საპასუხისმგებლო ფუნქციები არ იყო დაკონკრეტებული. წარმოდგენილი დოკუმენტაციით (სამუშაო დროის გამოყენებისა და ხელფასის აღრიცხვის გაანგარიშების ტაბელები), ასევე, არ დასტურდება ზეგანაკვეთური სამუშაოს შესრულება იმ მოხელეთა მხრიდან, რომლებზედაც გაიცემოდა დანამატები საანგარიშო პერიოდში;
  3. ობიექტის განმარტებით, თანამშრომელთა მივლინებებისათვის ავიაბილეთების შესასყიდად ბაზრის მოკვლევა არ მიმდინარეობს, რადგანაც თითოეული თანამშრომელი, რომელიც უნდა გაემგზავროს მივლინებაში, თავად არჩევს სად შეიძინოს ავიაბილეთი, შესაბამისად აპარატს არ გააჩნდა ინფორმაცია, რამდენად რაციონალურად ხორციელდებოდა ავიაბილეთების შესაძენად საბიუჯეტო სახსრების გახარჯვა, რაც კონტროლის არსებით სისუსტეზე მიუთითებს.
  4.  წარმომადგენლობითი ხარჯების ფარგლებში, სარესტორნო მომსახურების შეძენასთან დაკავშირებით გამოვლინდა კონტროლის მექანიზმების სისუსტეები, კერძოდ: ბრძანებებში არ იყო მითითებული სტუმრების რაოდენობა, ღონისძიების ჩატარების ადგილი, დრო და სავარაუდო ხარჯები. მოხსენებით ბარათებში არ იყო დაკონკრეტებული ღონისძიებაში მონაწილე პირთა ვინაობა, ხოლო 2 შემთხვევაში საერთოდ არ იყო მითითებული, თუ რამდენ კაცზე უნდა გამართულიყო ღონისძიება (სადილი). სარესტორნო მომსახურების გაწევისას, არ არის წარმოდგენილი მიღება-ჩაბარების აქტები და ჩეკ-მენიუები, შესაბამისად ვერ დგინდება ღონისძიებაში მონაწილე პირთა რაოდენობა. ზოგიერთ შემთხვევაში, სარესტორნო მომსახურებაზე გაწეულია არაგონივრულად მაღალი ოდენობის ხარჯები.
  5. 2016 წლის 11 აგვისტოს გამოცხადებული გამარტივებული ელექტრონული ტენდერის საშუალებით 120 წყვილი ზაფხულის მაღალყელიანი ფეხსაცმლის შესყიდვისას ექსპერტიზის დასკვნით ვერ იქნა დადასტურებული შპს „კოზტრანსი’-ს მიერ წარმოდგენილი მისაწოდებელი საქონლის ნიმუშის შესაბამისობა სატენდერო დოკუმენტაციით მოთხოვნილთან. მიუხედავად ამისა, სატენდერო კომისიის გადაწყვეტილებით გაფორმებულია ხელშეკრულება.
  6. სამშენებლო სამუშაოების შესყიდვისას, სამინისტროს მიერ შპს „არქეფექტი“-სათვის ანაზღაურებულია 7,233 ლარით მეტი თანხა, რომელიც შემდგომ დაკორექტირებულია აუდიტის ჯგუფის მითითების შედეგად.

მიმაგრებული ფაილები

სსიპ-ბათუმის შოთა რუსთაველის სახელმწიფო უნივერსიტეტის 2016 წლის შესაბამისობის აუდიტის ანგარიში

გამოქვეყნების თარიღი: 17:07:2017

დეპარტამენტი: აუდიტის დეპარტამენტი აჭარის ავტონომიურ რესპუბლიკაში

ტიპი: შესაბამისობის აუდიტი

აუდიტის დეპარტამენტმა აჭარის ავტონომიურ რესპუბლიკაში განახორციელა სსიპ-ბათუმის შოთა რუსთაველისსახელმწიფო უნივერსიტეტის 2016 წლის შესაბამისობის აუდიტი. აუდიტის შედეგად გამოვლინდა შემდეგი დარღვევა-ნაკლოვანებები:

  • უნივერსიტეტის მიერ არ არის განხორციელებული ბალანსზე რიცხული აქტივებისა და ვალდებულებების, მატერიალური ფასეულობების, საცნობარო მუხლებში აღრიცხული ძირითადი აქტივების, ხარჯებში ჩამოწერილი ექსპლუატაციაში მყოფი მატერიალური მარაგების და ამორტიზებული ძირითადი აქტივების ინვენტარიზაცია;
  • გამარტივებული შესყიდვის საშუალებით შესრულებული აღდგენა-რეაბილიტაციის სამუშაოების ღირებულება 13,1 ათასი ლარი, მიმწოდებელზე გადახდილია ფაქტობრივად გაწეული ხარჯების დამადასტურებელი მტკიცებულების გარეშე;
  • უნივერისტეტის მიერ 11,4 ათასი ლარის ღირებულების სამუშაოს შესრულების სახელმწიფო შესყიდვა განხორციელდა სატენდერო წინადადებაში გაუთვალისწინებლად, პრეტენდენტების ვაჭრობის გარეშე, ხოლო 9,9 ათასი ლარი მიმწოდებელზე გადახდილია ხელშეკრულების პირობების დაუცველად;
  • სახელმწიფო შესყიდვების შესახებ ხელშეკრულების პირობები შეუსაბამობაშია სატენდერო წინადადებით გათვალისწინებულ პირობებთან. მიმწოდებლის მიერ ორ შემთხვევაში არ არის შესრულებული 70,7 ათასი ლარის ღირებულების სამუშაოები, ხოლო შემსყიდველის მიერ არ არის გამოყენებული ხელშეკრულებით გათვალისწინებული უფლება საბანკო გარანტიის გამოყენებასთან დაკავშირებით;
  • უნივერსიტეტის წარმომადგენლობითი საბჭოს გადაწყვეტილებით დამტკიცებული 2016-2017 სასწავლო წლისთვის, აკადემიური და მასწავლებელთა პერსონალისათვის აკადემიური დატვირთვებიდან შეუსრულებელია 3 151 საათი;
  • უნივერსიტეტის პერსონალზე, საქართველოს ფინანსთა მინისტრის ბრძანებით დამტკიცებული ინსტრუქციის დარღვევით, დაქირავებულისათვის გადახდილი სამივლინებო ხარჯების ნორმების შეუსაბამოდ,გაწეულია 4,0 ათასი ლარის ხარჯი.

აუდიტის შედეგად გამოვლენილ ნაკლოვანებებთან დაკავშირებით, აუდიტის დეპარტამენტის მიერ გაცემული იქნა შესაბამისი რეკომენდაციები.

საჯარო სამართლის იურიდიული პირის - საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროს მომსახურების სააგენტოს მიერ განხორციელებული სახელმწიფო შესყიდვები

გამოქვეყნების თარიღი: 14:07:2017

დეპარტამენტი: თავდაცვის,საზოგადოებრივი წესრიგისა და უსაფრთხოების სფეროს აუდიტის დეპარტამენტი

ტიპი: შესაბამისობის აუდიტი

სსიპ საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროს მომსახურების სააგენტოს მიერ განხორციელებული სახელმწიფო შესყიდვების (01.01.2015წ. - 01.01.2017წ.) შესაბამისობის აუდიტის მნიშვნელოვანი შედეგები

  • აუდიტის შედეგად გამოვლინდა ნაკლოვანებები შესყიდვების დაგეგმვისა და განხორციელების პროცესში, კერძოდ, სამშენებლო სამუშაოების შესყიდვების შემთხვევაში კონკრეტული ობიექტების სამუშაოების შესყიდვა დაიგეგმა და განხორციელდა არათანმიმდევრულად. მაგალითისთვის, დაგეგმილი იყო მხოლოდ საწყობის და ცალკეული ოთახების მშენებლობა, ხოლო მშენებლობის პროცესში გადაწყდა მეორე სართულზე საოფისე ფართის მოწყობაც, რისთვისაც გამოცხადდა სხვა ტენდერი. დაგეგმვაში არსებული ხარვეზები თავის მხრივ წარმოშობს არაეკონომიური ხარჯვის რისკებს.
  • ხელშეკრულებებში განხორციელებულია მნიშვნელოვანი ცვლილებები, რაც გამოიხატება შესყიდვის სახეობათა და რაოდენობების ცვლილებაში. აღნიშნული ასევე მიუთითებს შესყიდვების დაგეგმვაში არსებულ ხარვეზებზე, კერძოდ, საჭიროებების იდენტიფიცირების პრობლემაზე. ვინაიდან სატენდერო დოკუმენტაციით გათვალისწინებულ რაოდენობებზე დაყრდნობით ხდება პრეტენდენტების მიერ წინადადებების წარმოდგენა, შესაბამისი რაოდენობების სწორად დაგეგმვის შემთხვევაში შესაძლებელია ტენდერებში კონკურენციის გაზრდა და შესაბამისად ეკონომიური ხარჯვის უზრუნველყოფა.
  • აუდიტის შედეგად ასევე გამოვლინდა, რომ ბაზრის არასათანადო კვლევის გამო, გარკვეულ შემთხვევებში შესყიდვის სავარაუდო ღირებულება არასწორად არის განსაზღვრული და წარმოდგენილია გაზრდილი ღირებულებით, რის გამოც პრეტენდენტებს ხშირად უწევთ ფასწარმოქნის ადეკვატურობის დასაბუთება.
  • სავარაუდო ღირებულების მაღალი ფასით განსაზღვრამ კონკურენციის არარსებობის პირობებში შესაძლოა არაეკონომიური ხარჯვა გამოიწვიოს. ამასთან, ასეთ ტენდერებში წარმოქმნილი ეკონომიები რეალურად არ წარმოადგენს ეკონომიას.
  • ცალკეულ შემთხვევებში სააგენტოს მიერ სატენდერო დოკუმენტაციებით შესყიდვის ობიექტების ტექნიკური პარამეტრები განსაზღვრულია ფიქსირებულად (რისი აუცილებლობაც არ არსებობდა), რაც განაპირობებს არაკონკურენტულ ტენდერებს და შესაბამისად მაღალფასიან შესყიდვებს.
  • აუდიტით გამოვლინდა, რომ ავტომანქანების და თანმდევი მომსახურების შესყიდვისას სააგენტოს მიერ გატარებული ღონისძიებები გარკვეულ შემთხვევაში არ იყო ეკონომიური. ამასთან ცალკეულ შემთხვევაში, სააგენტოს მიერ სხვადასხვა კომპანიისთვის (სხვადასხვა გარემოების გამო) ზედმეტად გადახდილია გარკვეული რაოდენობის თანხები, რაც საჭიროებს სახაზინო ანგარიშზე დაბრუნებას.

მიმაგრებული ფაილები