Header

Header Top

Standard Version

სტანდარტული ვერსია

Language Switcher

Quick Menu

Site Settings - Easy Read and Text Size

Content

Page Content

  • ტექსტის ზომა:
  • A
  • A
  • A

აუდიტი

აფხაზეთის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლესი საბჭო

გამოქვეყნების თარიღი: 15:03:2017

დეპარტამენტი: აუდიტის დეპარტამენტი აფხაზეთის ავტონომიურ რესპუბლიკაში

ტიპი: ფინანსური აუდიტი

ფინანსური აუდიტის ანგარიში 

2016 წლის 1 იანვარი - 2017 წლის 1 იანვარი

მიმაგრებული ფაილები

აფხაზეთის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის საქვეუწყებო დაწესებულება - ადმინისტრაციულ სამეურნეო სამმართველო

გამოქვეყნების თარიღი: 13:03:2017

დეპარტამენტი: აუდიტის დეპარტამენტი აფხაზეთის ავტონომიურ რესპუბლიკაში

ტიპი: ფინანსური აუდიტი

ფინანსური აუდიტის ანგარიში 

2016 წლის 1 იანვარი - 2017 წლის 1 იანვარი

მიმაგრებული ფაილები

აფხაზეთის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის აპარატი - აფხაზეთის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის სარეზერვო ფონდი

გამოქვეყნების თარიღი: 07:03:2017

დეპარტამენტი: აუდიტის დეპარტამენტი აფხაზეთის ავტონომიურ რესპუბლიკაში

ტიპი: შესაბამისობის აუდიტი

აფხაზეთის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის აპარატი

აფხაზეთის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის სარეზერვო ფონდი

2015 წლის 1 იანვარი - 2016 წლის 1 იანვარი

სახელმწიფო აუდიტის სამსახურის 2017 წლის 1 თებერვლის N00750/31 გადაწყვეტილების შესაბამისად, აფხაზეთის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის აპარატისა და აფხაზეთის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის სარეზერვო ფონდის 2016 წლის 28 დეკემბრის შესაბამისობის აუდიტის N86/36 ანგარიშში შეტანილი ცვლილებებით.

საქართველოს ფინანასთა სამინისტროს მმართველობის სფეროში შემვალი საჯარო სამართლის იურიდიული პირის - შემოსავლების სამსახურის შესაბამისობის აუდიტის ანგარიში

გამოქვეყნების თარიღი: 16:02:2017

დეპარტამენტი: საერთო დანიშნულების სახელმწიფო მომსახურების სფეროს აუდიტის დეპარტამენტი

ტიპი: შესაბამისობის აუდიტი

2014 წლის 1 იანვარი - 2015 წლის 31 დეკემბერი

მიმაგრებული ფაილები

საჯარო სამართლის იურიდიული პირის - ვეტერანების საქმეთა სახელმწიფო სამსახურის 2015 წლის 1 იანვრიდან 2016 წლის 1 აპრილამდე პერიოდის შესაბამისობის აუდიტის ანგარიში

გამოქვეყნების თარიღი: 17:02:2017

დეპარტამენტი: საერთო დანიშნულების სახელმწიფო მომსახურების სფეროს აუდიტის დეპარტამენტი

ტიპი: შესაბამისობის აუდიტი

სახელმწიფო აუდიტის სამსახურმა ჩაატარა საჯარო სამართლის იურიდიული პირის - ვეტერანების საქმეთა სახელმწიფო სამსახურის 2015 წლის 1 იანვრიდან  2016 წლის 1 აპრილამდე პერიოდის შესაბამისობის აუდიტი. აუდიტის შედეგად გამოვლინდა შემდეგი დარღვევა-ნაკლოვანებები:

  • სამსახურის მიერ არათანაბარი მიდგომებია ვეტერანების დაფინანსებაზე გადაწყვეტილების მიღებისას. გადამისამართებულია ისეთი დაავადების მქონე ვეტერანების და მათი ოჯახის წევრების განცხადებები, როგორიცაა ონკოლოგიური დავადებები, გულის მწვავე დაავადებები, მედიკამენტებით უზრუნველყოფა, ქიმიოთერაპია, პნევმონია და ასე შემდეგ. მაშინ, როდესაც დაფინანსებულია ისეთი მომსახურება, როგორიცაა: სტომატოლოგიური,გინეკოლოგიური, საზღვარგარეთ ძვირადღირებული მკურნალობის ხარჯები და სხვა;
  • რიგ შემთხვევებში, დაფინანსებულია ისეთი ბენეფიციარების მკურნალობის ხარჯები, რომლებზეც არ დასტურდება, რომ მიეკუთვნებოდნენ მატერიალურად გაჭირვებულთა კატეგორიას. 23 შემთხვევაში დაფინანსებულია სამსახურის თანამშრომლები ჯამური თანხით 93.7 ათასი ლარი;
  • ზოგიერთ შემთხვევაში, დაფინანსებულია დაახლოებით ერთი წლის სამყოფი მედიკამენტები, ისე რომ არ არის ფორმა N100-ში მითითებული წამლის მიღების ხანგრძლივობა. არის შემთხვევა, როდესაც დაფინანსებულია ერთი და იგივე მოქმედების პრეპარატი ისეთი ოდენობით, რაც საკმარისი იქნებოდა ერთი ადამიანისთვის 10 წლის განმავლობაში;
  • სამსახურის ბიუჯეტიდან შპს „ლანცეტი“-სთვის ანაზღაურებულია ისეთი სახის ამბულატორიული და გადაუდებელი ამბულატორიული მომსახურებების ღირებულებები, რომელსაც სრულად (100%) ანაზღაურებდა საყოველთაო ჯანდაცვის პროგრამა;
  • შშმ რეაბილიტაციის ცენტრისთვის ანაზღაურებულია 37 ბენეფიციარზე 42 ერთეული პროთეზის დამზადებისთვის 425.7 ათასი ლარი. იგივე მოცულობის საპროთეზო მომსახურების გაწევა ჯანდაცვის სახელმწიფო პროგრამის მეშვეობით შეადგენდა 323.0 ათასი ლარით ნაკლებს;
  • ადმინისტრაციული შენობისა და მიმდებარე ტერიტორიის სარეაბილიტაციო და სარემონტო სამუშაოების სახელმწიფო შესყიდვისას საავანსო თანხის გადარიცხვა „კონვენტ ჯორჯია“-სთვის განხორციელებულია გარანტიის გამცემი ბანკის სანდოობის შესწავლის გარეშე. შედეგად, გარანტორი ბანკის მიერ ანაზღაურებული არ არის საავანსოდ გადარიცხული თანხიდან შეუსრულებელი სამუშაოს ღირებულება 363.3 ათასი ლარი.

მიმაგრებული ფაილები

არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირის „ევროპის ახალგაზრდული ოლიმპიური ფესტივალის თბილისი 2015-ს საორგანიზაციო კომიტეტი”-ს შესაბამისობის აუდიტის ანგარიში 2011-2016 წლები

გამოქვეყნების თარიღი: 13:02:2017

დეპარტამენტი: საერთო დანიშნულების სახელმწიფო მომსახურების სფეროს აუდიტის დეპარტამენტი

ტიპი: შესაბამისობის აუდიტი

სახელმწიფო აუდიტის სამსახურმა ჩაატარა არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირის „ევროპის ახალგაზრდული ოლიმპიური ფესტივალის თბილისი 2015-ს საორგანიზაციო კომიტეტი”-ს   2011-2016  წლების შესაბამისობის აუდიტი. აუდიტის შედეგად გამოვლინდა შემდეგი დარღვევა-ნაკლოვანებები:

  1. ვერ იქნა წარმოდგენილი საორგანიზაციო კომიტეტის 2011-2015 წლების შესაბამისი პერიოდების ფინანსური ანგარიშგება, ბალანსები და მასთან დაკავშირებული სხვა ანგარიშები;
  2. ვერ იქნა წარმოდგენილი მტკიცებულებები 2011-დან 2015 წლამდე პერიოდში აქტივების ინვენტარიზაციის ჩატარების თაობაზე. ორგანიზაციაში არ არსებობდა სასაწყობე აღრიცხვის სისტემა, შესყიდული ფასეულობების გადაცემა ხდებოდა პასუხისმგებელი პირების მითითების გარეშე. 2016 წელს ჩატარებული ინვენტარიზაციით გამოვლინდა როგორც ზედმეტობა, ასევე 4 ათასზე მეტი დასახელების აქტივების დანაკლისი;
  3. გადაუდებელი აუცილობლების არსებობასა და სამუშაოების შეზღუდულ ვადებში შეუფერხებლად ჩატარების საჭიროებაზე ვერ იქნა წარმოდგენილი საკმარისი და შესაფერისი მტკიცებულება;
  4. სამშენებლო სამუშაოების შესყიდვისას შუალედური ანგარიშსწორება, გამონაკლისი შემთხვევების გარდა, წარმოებდა ხელშეკრულებით მოთხოვნილი შუალედური ფორმა N2-ისა და მიღება-ჩაბარების აქტ(ებ)ის გარეშე მხოლოდ ანგარიშ-ფაქტურის საფუძველზე;
  5. ადგილი ჰქონდა კანონით დადგენილი მონეტარული ზღვრების დაუცველად ხელშეკრულებების გამარტივებული შესყიდვის საშულებით გაფორმების შემთხვევებს;
  6. ადგილი ჰქონდა „სახელმწიფო შესყიდვების შესახებ“ საქართველოს კანონის მოთხოვნათა დაუცველად ხელშეკრულებების გაფორმებას საორგანიზაციო კომიტეტის თანამშრომლებთან, რომლებიც საქართველოს საგადასახადო კოდექსის თანახმად წარმოადგენდნენ ურთიერთდამოკიდებულ პირებს;
  7. ქვეყნის ფარგლებს გარეთ მივლინებისას, უმეტეს შემთხვევაში, ადგილი ჰქონდა ბინის დაქირავების ხარჯების ანაზღაურების ნორმების დარღვევის ფაქტებს. მივლინების ბრძანებებში არ იყო ინფორმაცია თუ რამდენი დღის მიხედვით ხდებოდა სასტუმროს ხარჯის ანაზღაურება. ზოგიერთ შემთხვევაში ბრძანებით არ იკვეთება მივლინების მიზანი და ის ზოგადი ხასიათისაა. ვერ იქნა წარმოდგენილი ღონისძიებებზე ოფიციალური მოწვევები და ინფორმაცია მივლინებით მიღწეულ შედეგებზე;
  8. საორგანიზაციო კომიტეტის ფუნქციონირების საჭიროების არარსებობის მიუხედავად, შეუძლებელია დადგინდეს მისი ლიკვიდაციის სავარაუდო ვადა;
  9. მასშტაბის შეზღუდვის  გარემოებებიდან გამომდინარე, აუდიტის ჯგუფმა ვერ შეძლო საკმარისი და შესაფერისი აუდიტორული მტკიცებულებების მოპოვება, რაც საფუძველი იქნებოდა აუდიტორული მოსაზრების გამოსათქმელად თუ რამდენად შესაბამისობაშია საორგანიზაციო კომიტეტის მიერ განხორციელებული საქმიანობა კანონმდებლობასთან და სხვა მარეგულირებელ ნორმებთან ყველა არსებითი ასპექტის გათვალისწინებით.

 

მიმაგრებული ფაილები

საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტრო - 2015 წლის 31 დეკემბრით დასრულებული საანგარიშგებო პერიოდისთვის კონსოლიდირებული ფინანსური ანგარიშგების აუდიტის ანგარიში

გამოქვეყნების თარიღი: 28:01:2017

დეპარტამენტი: ეკონომიკური საქმიანობის სფეროს აუდიტის დეპარტამენტი

ტიპი: ფინანსური აუდიტი

სახელმწიფო აუდიტის სამსახურმა ჩაატარა საქართველოს ეკონომიკის სამინისტროს 2015 წლის კონსოლიდირებული ფინანსური ანგარიშგების აუდიტი, რაზეც გაიცა უარყოფითი  მოსაზრება.

უარყოფითი მოსაზრების საფუძველს წარმოადგენს შემდეგი გარემოებები:

სახელმწიფო ქონების ეროვნულ სააგენტოს ფინანსურ ანგარიშგებაში ასახული აქვს უკვე ლიკვიდირებულ, პრივატიზებულ, გაკოტრებულ ან სხვა ორგანიზაციებზე გადაცემულ საწარმოებში ფულადი შენატანები საერთო თანხით 72,560,063 ლარი, ასევე ფინანსურ ანგარიშგებაში არ ასახულა სახელმწიფო საწარმოების 2015 წლის კაპიტალში ქონებრივი 166,797,379 ლარის შენატანი.

სამინისტროს 2015 წლის კონსოლიდირებულ ფინანსურ ანგარიშგებაში  ირიცხება ისეთი 4,649,130 ლარის დებიტორული  და 997,501 ლარის კრედიტორული დავალიანებები, რომელთა პირველადი დოკუმენტაცია სამინისტროში არ იძებნება.

სამინისტროს 2015 წლის ფინანსურ ანგარიშგებაში საბიუჯეტო სესხის ძირითადი თანხა - 1,864,445 ლარი, ნაცვლად ვალდებულებების ანგარიშისა, ასახულია წმინდა ღირებულების ანგარიშზე.

სსიპ - საქართველოს სახელმწიფო ჰიდროგრაფიულ სამსახურს მოთხოვნად ასახული არ აქვს შპს ,,ჰაიგმასტერზე“ ფოთის საქალაქო სასამართლოს მიერ ზიანის ასანაზღაურებლად დაკისრებული 435,252 ლარის თანხიდან 65,540 ლარი.

ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს საბალანსო ანგარიშზე „სხვა ანგარიშები ბანკში“ ერიცხება ყოფილი სამინისტროების ბალანსებიდან გადმოსული 210,370 ლარის ოდენობის გაურკვეველი ნაშთი.

სამინისტროს აპარატის ბალანსზე ირიცხება 54,495 ლარის ოდენობის გამოუყენებელი არამატერიალური აქტივები.

2015 წლის 31 დეკემბრის  მდგომარეობით,  სსიპ „საქართველოს სტანდარტებისა და მეტროლოგიის ეროვნული სააგენტოს“ ბალანსზე რიცხული არასაცხოვრებელი შენობა-ნაგებობები, 298,435 ლარით ნაკლები ღირებულებით არის წარმოდგენილი.

2015 წლის 31 დეკემბრის მდგომარეობით,  სსიპ „ტურიზმის ეროვნული ადმინისტრაციის“ ბალანსზე „სხვა ნაგებობების“ სახით ირიცხებოდა გუდაურსა და ბაკურიანში არსებული სამთო ველო ბილიკების ღირებულება 235,191 ლარის ოდენობით, რომელზეც არ არის მიმატებული პროექტის შედგენის ღირებულება - 22,195 ლარი.

სსიპ „საქართველოს სახელმწიფო ჰიდროგრაფიულ სამსახურს“ ბალანსზე ძირითადი საშუალებების სახით ერიცხებოდა ფიზიკურად არარსებული 42,694 ლარის აქტივები. აღნიშნული აქტივები წარმოადგენს ინვენტარიზაციის შედეგად გამოვლენილ დანაკლისებს, რომლებიც უნდა აღრიცხულიყო მოთხოვნების ანგარიშზე.

სსიპ „მეწარმეობის განვითარების სააგენტოსა“ და სსიპ „ინოვაციებისა და ტექნოლოგიების სააგენტოში“ 2015 წლის ბოლოს არ ჩატარებულა ძირითადი აქტივებისა და მატერიალური მარაგების ინვენტარიზაცია.

სამინისტროს კონსოლიდირებულ ფინანსურ ანგარიშგებაში არ არის ელიმინირებული შიდა ჯგუფური ოპერაციები, საერთო თანხით - 571,112 ლარი.

სხვა გარემოებები:

სამინისტროსა და ზოგიერთ მის დაქვემდებარებაში მყოფ ორგანიზაციებს  არ აქვთ დანერგილი კომპიტერული საბუღალტრო აღრიცხვის სისტემა.

სამინისტროსა და ზოგიერთ მის დაქვემდებარებაში მყოფ ორგანიზაციების თანამშრომლებზე, დანამატები გაიცემა ბრძანებებით, სადაც დანამატების გაცემის საფუძვლად მითითებულია განსაკუთრებით საპასუხისმგებლო ფუნქციური დატვირთვა, ზეგანაკვეთური მუშაობა და სხვა მიზეზები. თუმცა, როგორც განსაკუთრებული სირთულისა და მნიშვნელობის დავალებების შესრულების, ასევე იმ დავალებების შესრულების დამადასტურებელი დოკუმენტები, რომლებიც არ შედიოდა დანამატის მიმღებ პირთა მოვალეობაში, წარმოდგენილი ვერ იქნა. უნდა აღინიშნოს, რომ ერთი ბრძანების საფუძველზე თანამშრომლებზე მთელი წლის განმავლობაში დანამატების დანიშვნა თანამდებობრივი სარგოს შინაარსისაა.

საანგარიშო წლის განმავლობაში სამინისტროში რეალურად დასაქმებულ მომუშავეთა რიცხოვნობა, მნიშვნელოვნად ჩამორჩებოდა განსაზღვრულ საშტატო რიცხოვნობას.შედეგად,თანამდებობრივი სარგოს მუხლში გამოთავისუფლებული სახსრები გადანაწილდა პრემიებსა და დანამატებზე.

მიმაგრებული ფაილები